تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

زنگ خطر مرگ خاموش در اردبیل به صدا درآمد

  • کد خبر : 10322
  • 14 بهمن 1402 - 7:46
زنگ خطر مرگ خاموش در اردبیل به صدا درآمد
کماکان صدای زنگ خطر مرگ خاموش در اردبیل به صدا درآمده و متاسفانه آمار بالای مسمومیت در استان حاکی از آن است که خطری جدی جان و مال مردم را تهدید می‌کند. 
به گزارش آذردید؛

زهرا رضازاده؛ کماکان صدای زنگ خطر مرگ خاموش در اردبیل به صدا درآمده و متاسفانه آمار بالای مسمومیت در استان حاکی از آن است که خطری جدی جان و مال مردم را تهدید می‌کند.

استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، گرم کردن منزل با بستن تمامی درزها و جلوگیری از در جریان بودن اکسیژن هوا، سهل‌انگاری خانواده‌ها در چک کردن لوله بخاری و هواکش، استفاده از پیک‌نیک‌های مسافرتی در اماکن دربسته و مواردی از این قبیل توانسته این آمار را به خصوص در فصول سرد سال تا حدود قابل توجهی افزایش دهد، به طوری که روزانه شاهد گزارشاتی متعددی از مسمومیت ناشی از مونوکسیدکربن هستیم.

همچنین در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به‌خصوص در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن ممکن است این گاز تولید شود که در مقادیر بسیار پایین نیز برای انسان خطرناک و کشنده است.

قطعا خود مردم در افزایش این آمارها دخیل هستند و بایستی در امر اطلاع‌رسانی و آگاهسازی عمومی نیز اقدامات لازم به عمل آید.

طبق آمار ارائه شده توسط اورژانس علوم پزشکی در طول امسال به تعداد ۳۶۶ مورد مسمومیت و ۲۵ نفر فوتی تا تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در استان ثبت شده که به عنوان یک ضرورت مهم مشخص می‌کند که باید در شرایط کنونی برای حفظ جان و سلامتی مردم از ظرفیت تمامی دستگاه‌های متولی برای استانداردسازی وسایل گرمایشی و به حداقل رساندن این آمار به صورت فورس ماژول بهره‌گیری گردد تا با نظارت و اقدامات پیشگیرانه در کاهش آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن بتوان گام‌های اساسی برداشت.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10322
  • 62 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.